Jak dobrze zbilansować dietę dziecka?

Sposób odżywiania w dużej mierze determinuje to, w jaki sposób rozwija się dziecko i czy będzie zdrowe i odporne. Rolą rodzica jest takie zaprojektowanie diety malucha, aby mógł zdrowo rosnąć i dobrze się uczyć. Co powinno jeść dziecko i jak zaplanować jego codzienne menu?

Jakich produktów należy się wystrzegać?

Najważniejsze składniki znajdujące się w codziennych posiłkach, to te produkty, które zawierają najwięcej witamin i substancji odżywczych. Najlepiej, jeśli maluch ma dostęp do świeżych, sezonowych warzyw oraz owoców. Te pierwsze powinny stanowić największą część codziennego menu dziecka. W przypadku owoców rodzic powinien kontrolować ich ilość, ponieważ zawierają bardzo dużo cukrów.

Dieta dla dziecka musi być zbilansowana

Małe dzieci potrzebują również produktów zbożowych, a więc do diety należy wprowadzić pełnoziarniste makarony i kasze, jak również odpowiednie pieczywo. W ich rozwoju ważne jest także białko – warto postawić na nabiał wysokiej jakości oraz mięso tłustych ryb morskich i chudy nabiał. Jeżeli rodzic nie wie, jak zbilansować posiłki dziecka, aby nie zabrakło w nich cennych składników, może zwrócić się po pomoc do profesjonalnego dietetyka.

Zdrowe nawyki żywieniowe służą dziecku przez całe jego późniejsze życie. W menu malucha nie powinny znajdować się więc produkty przetworzone, fast foody i gotowe dania. Poza tym, należy unikać słodkich płatków, słodyczy, dań smażonych w głębokim tłuszczu oraz przekąsek. Niezwykle istotną kwestią jest regularność spożywanych posiłków o konkretnych porach i w odpowiednich ilościach. Wówczas dziecko nie potrzebuje kalorycznych przekąsek, które zwykle nie mają zbyt wiele wartości odżywczych, a mogą prowadzić nawet do otyłości.

Leave a comment