SEO (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod wszystkie wyszukiwarki internetowe. Zmierza do tego, aby strona zajmowała możliwe najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwana. SEO i pozycjonowanie stron pozwala tworzyć stronę idealną, która odpowie na wszystkie niezbędne pytania użytkownika. Pozycjonowanie jest jedną z najpopularniejszych metod marketingu w internecie, przez wielu również uważana jest za najbardziej opłacalną.
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Jest to zbiór pewnych działań, które mają na celu wypromowanie strony na wysokie pozycje wyszukiwania, ale w tym przypadku dla zapytań lokalnych. Zapytania lokalne mają na celu znalezienie jakiegoś obiektu w okolicy użytkownika, który wpisuje dane zapytanie. Doskonałym przykładem może być np. “restauracja Poznań” lub “kawiarnia Warszawa”. Celem osoby wpisującej tę frazę, jest znalezienie danych miejsc w poszczególnych miejscowościach. Wyszukiwarka wówczas najczęściej na samej górze wyświetli nam 3 wyniki z map Google, a niżej znajdziemy pozostałe wyniki związane z daną lokalizacją, którą wpisaliśmy.
Jakie są skutki pozycjonowania lokalnego?
Z reguły promowanie biznesu na rynek lokalny jest najbardziej istotny w branżach takich jak: gastronomia, zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe, usługi budowlane, kosmetyczki, usługi naprawcze, kwiaciarnie. To właśnie tego typu firmy najczęściej wyszukiwane są lokalnie. Działanie SEO lokalnego ogranicza również niepotrzebny i przypadkowy ruch na stronie, który jest generowany przez osoby spoza obszaru działalności firmy. Warto mieć na uwadze, że w wyniku szybkiego opuszczania witryny i powrotu do wyników wyszukiwania zwiększa się współczynnik odrzuceń, tym samym źle wpływa to na ranking, co w konsekwencji powoduje, że nasze wyniki pozycjonowania znacznie się pogarszają. Więc jeśli jesteśmy firmą lokalną, nie ma sensu reklamować się na wyrażenia typowo ogólnopolskie.
Konto Google Moja Firma.
Tego typu konto jest potrzebne do stworzenia wizytówek firm działających lokalnie. Właśnie dzięki niej zwiększają się szanse na to, że w wynikach wyszukiwania pojawi się nasza strona wraz z dokładnym adresem, godzinami otwarcia, a także numerem telefonu. Zakładanie takiej wizytówki jest bardzo proste. Wystarczy dostać się na stronę http://google.pl/miejsca/, wybrać opcję “utwórz stronę”, następnie wybrać odpowiedni typ firmy i postępować zgodnie ze wskazówkami. Im bardziej szczegółowy opis, tym większa szansa, że znajdziemy się wysoko podczas wyszukiwania fraz lokalnych. Po założeniu wizytówki użytkownicy będą mogli oceniać Twoją działalność.
Więcej informacji na temat pozycjonowania i optymalizacja można znaleźć na blogu https://semhub.pl/