Dzięki nowoczesnym narzędziom własny biznes w sieci można założyć zaledwie w kilka chwil. Sprzedaż internetowa rośnie coraz bardziej w siłę i dla wielu osób, które do tej pory prowadziły wyłącznie sprzedaż stacjonarną, jest to jedyna szansa na to, aby uratować przed bankructwem swoją firmę. O czym trzeba pamiętać, zakładając sklep internetowy, aby odnieść sukces? Dlaczego hosting PrestaShop musi być odpowiednio dobrany? Właśnie nad tym zastanowimy się w tym tekście.
Hosting i domena
Domena to adres, pod którym będzie się znajdował Twój sklep internetowy. Jeżeli wybierzesz zbyt długą nazwę domeny, to będzie ona trudna do zapamiętania. Strzałem w dziesiątkę będzie krótka domena, łatwa do zapamiętania. Powinna rzucać się w oczy i łatwo zapadać w pamięć – wówczas jest szansa, że każdy klient ją doskonale zapamięta. Najlepiej, jeżeli domena będzie się pokrywała z nazwą firmy. Kolejna kwestia, to hosting. Musisz przecież gdzieś przechowywać dane. Wybierając firmę hostingową, zwróć uwagę na parametry poszczególnych pakietów. Cena abonamentu za pierwszy okres rozliczeniowy przeważnie jest dosyć przystępna – zapoznaj się jednak z regulaminem – dzięki temu dowiesz się, ile trzeba będzie zapłacić w przyszłości.
Sklep dedykowany vs platforma sklepowa
Jeżeli już wybierzesz atrakcyjną domenę i dobry hosting PrestaShop, to pora zastanowić się nad tym, czy Twój sklep internetowy będzie stworzony od podstaw w ramach dedykowanego projektu, czy też może zdecydujesz się na tańsze rozwiązanie, jakim jest jeden z szablonów na którymś z silników sklepowych. Ciekawe rozwiązania oferuje m.in. PrestaShop – masz do wyboru ponad dwa tysiące różnych szablonów, które możesz modyfikować pod kątem indywidualnych preferencji. Pamiętaj tylko, że wybrany hosting powinien być dopasowany do wielkości sklepu, który ma obsługiwać.
Jakie zalety mają platformy sklepowe? Przede wszystkim rozwiązanie to jest o wiele tańsze niż indywidualny projekt sklepu. Znacznie szybciej też można też wdrożyć w życie pomysł utworzenia sklepu przy wykorzystaniu oprogramowania z platformy sklepowej. Z kolei dedykowane rozwiązania mają to do siebie, że cały projekt będzie dokładnie taki, jak sobie zaplanujesz. Niektóre platformy sklepowe mają nieco ograniczone funkcjonalności – w przypadku sklepu dedykowanego nie musisz się przejmować takimi problemami.
Jaki silnik sklepu wybrać?
To, na jaki silnik się ostatecznie zdecydujesz, będzie zależało od kilku czynników. Niebagatelne znaczenie będzie mieć przede wszystkim wysokość budżetu. Jeżeli masz dużo pieniędzy i chcesz zainwestować w rozwiązanie, z którego będziesz w pełni zadowolony, wówczas możesz wybrać sklep dedykowany. Jeżeli jednak musisz nieco ograniczyć wydatki, to strzałem w dziesiątkę będzie platforma sklepowa. Wybierając konkretne oprogramowanie, zwróć uwagę na to, jak duży ma być Twój sklep.
Dlaczego hosting jest istotny?
Od tego, na jaki hosting postawisz, będzie zależało m.in. to, jak szybko będzie się strona wyświetlała potencjalnym klientom. Im wolniejszy będzie proces ładowania się strony, tym gorzej dla Ciebie. Dlatego, jeżeli chcesz czerpać maksimum zysków, wybierz dedykowany hosting PrestaShop.